tisdag 5 januari 2010

Man skrattar inte åt en katt!


Isak: Måste slicka mina sår. I alla fall min sårade stolthet. *tvättar*

Tror att matte hyser lömska planer för mig. Hon vill nog åt mina morrhår. Mina fina, svarta spröt! Men hon får allt ge katten i dem!  Tror förresten inte alls att hon skulle klä i dem lika bra som jag.  Fast kanske hon ska göra något annat av dem? En dammvippa eller brödpensel? *ryser*

Upptäckte mattes dolska ränker i morse. När hon öppnade kylskåpet hoppade jag som vanligt upp på köksbänken bredvid. Man vill ju inte missa något väsentligt, och förresten så kan matte behöva lite sällskap till frukosten. Ville förstås göra min egen inspektion av kylskåpets innehåll. Det är bara rimligt, jamar jag. Matte vet om att jag gärna nosar lite. Till hennes försvar måste jag jama att hon vanligtvis brukar vara väldigt försiktig när hon stänger kylskåpsdörren.

Men inte idag. Mina mustascher kom i kläm och jag satt fast! Matte upptäckte det inte på en gång, utan undrade bara varför jag satt kvar när det roliga skåpet var stängt igen. Jag satt där jättelänge! Fem sekunder minst! Som tur är, hade matte inte en tanke på att hämta dumma kameran. Mattar ska hjälpa sina katter när de behöver det. Och inte ha bildbevis på pinsamma händelser. *knycker med svansen*


För att riktigt visa, att inget särskilt hade hänt hoppade jag upp i fönstret. Notera att jag nonchalant vänder ryggen åt matte.

Isak: Vadå fastna, matte? Gjorde jag väl inte alls! Skulle bara pressa morrhåren lite. Sluta fnissa!



Isak: Sluta skratta, jamar jag!  Mjausingen, vad var det där? Jag såg nog nåt utanför fönstret... *låtsas inte om matte*


Men man skrattar inte ostraffat åt sin katt. Funderar redan ut vad jag ska hitta på för hyss i natt när matte vill sova.

11 kommentarer:

  1. Det var verkligen de fräckaste! Skratta åt en stackars fastklämd katt. Fnyser.

    Föreslår en blöt present i en att mattes under natten.

    Tass!

    SvaraRadera
  2. PS. Om du vill så får du gärna ändra länken till min blogg i din högermeny till denna adressen istället:

    http:/blogg.neathecat.se/feeds/posts/default

    Så blir allt som vanligt.

    Tass

    SvaraRadera
  3. Det var det fräckaste! jag föreslår en riktigt oas av sand och blöta fläckar utmed eran toa...*fniss*. En sån behandling ska definitivt inte gå ostraffad förbi...*kurr* *svansvift*

    SvaraRadera
  4. Nea - inget hyfs alls att skratta så där. Att ens egen matte kan vara så knallkorkig! Ska verkligen fundera ut en passande hämnd. Kurr.

    Ps. Ska sätta matte på att ändra länken i morgon. Hon är tydligen lite trött nu. Fast om hon tror att hon får sova, så tror hon fel. *kattigt leende*

    SvaraRadera
  5. Maya - oaser i Saharas öken! Onekligen en tilltalande idé. *imponerad* Matte blev ju störd redan när det bara låg lite kattsand där. Tack för tipset! *Kurr*

    SvaraRadera
  6. Det var det värstigaste jag hört jamas på länge! *upprörd* Man skrattar verkligen inte åt sin katt som fastnar så där. Fast du skötte det ju snyggt. Jag gillar ditt nonchalanta svansviftande som säger att inget speciellt hände. Bevara stoltheten är våran speciallitet.

    SvaraRadera
  7. Dålig uppmärksamhet av matte måste vi jama, ska det vara så får hon väl äta frukost själv!Vi menar om man ska behöva riskera morrhåren varje gång man försöker vara trevlig! Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Nåja, en gång må väl vara hänt, särskilt som inte blixtmojängen kom fram, men låt det inte ske igen. Och att du fastnade är ju inte det värsta, utan att matte har mage att skratta efteråt. En del tvåbeningar har verkligen varken hyfs elelr humor.

    SvaraRadera
  9. Det var det fräckaste. ALLA vet ju att man inte skrattar åt en katt ostraffat! Jag har råkat skratta åt mina katter ett par gånger, men då har man ju fått onda ögat, dom vänder ryggen till och man får inte gosa på... jättelänge! SO not worth it liksom!

    SvaraRadera
  10. Sippo - injamar av hela mitt hjärta! Det är viktigt att hålla masken så att matte inte tror man gjort ett misstag. Hon får så roligt i onödan då. Skönt att du tycker jag skötte det snyggt! *lättat*

    Dui och Deco - hade inte kunnat jama det bättre själv! Lite bättre uppmärksamhet, tack! Det borde ingå i katt-och-matte-avtalet. På nåder fick hon bjuda oss på rökt skinka från sin frukost i morse, men händer det det en gång till... då blir det allt en bra ensam matte på morgonen. Nosbuff tillbaka.

    SvaraRadera
  11. Kattson - näää, fy att ta kort på sin kisse när det hänt nåt. Kan väl inte vara det viktigaste att hämta KAMERAN då? Men att hon fnissade...*muttrar*

    Tina - det var en bra idé. Här ska bli gosförbud! Matte får allt muta med massa kattgodis innan jag gosar med henne igen. Det ska väl lära henne en läxa.

    SvaraRadera