tisdag 18 januari 2011

Godislös boll

Nya leksaker är förstås alltid roligt. Fast vi är nästan säkra på att matte glömde något väsentligt när vi skulle få busa med den här.


 Nya leksaken. Hmm, en massa hål.

Isak: Men var är godiset?

 Findus: Där! Där är dörren till godiset! *stirrar på skåpet*

Rasmus: Näpp. Inget godis, ingen lek med boll. *tvätta, slicka*

Men det var ingen godisautomat, påstod matte. Bara en alldeles vanlig boll. Typiskt! När det för en gångs skull är generöst med hål, så att det kan trilla ut en massa godisar. *suck*

16 kommentarer:

  1. Är ni säkra på att det inte SKA vara godis i bollen???
    Vi har en liknande och i den stoppar matte små jätte goda rosa yoghurtkulor. Er matte kanske missade det viktigaste...
    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Vilka fånigheter. En boll med hål men utan godis. Pffft, störtlöjligt. Förstår att ni ratade den.

    SvaraRadera
  3. Inget godis??? Varför har bollen hål då? Er matte måste ha missuppfattat det hela!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Tjena killar tackar för raderna på min o mattes blogg.
    Jag tog inte det minsta skada av fallet ner från takfönstret , men det talar vi tyst om.
    Tänkte leva lite på det där fallet ett tag = xtra godis :)
    Himlans dålig boll med en massa hål men inget godis :(
    Matte köpte en så kallad aktivitetsboll häromveckan till mig med 1 ynka litet hål i !!!
    Åh igår så petade hon i en jättegod ostsmakande kattgodis i den , men tror ni det finns någon som helst chans att få ut den ??!!
    NÄÄÄÄ !!! Åh då försökte jag ändå halva natten !
    Tycker nästan det kan klassas som Misshandel av godissugen katt !!!

    SvaraRadera
  5. Det är nog bara för er matte att inse att hon har med erfarna gamla katträvar att göra. Och vi låter oss minsann inte luras att tassa runt efter en boll utan att få någon belöning!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  6. MEN var det inget godis i den däringa bollen?
    Så dumt tycker vi, det får ni jama till era tvåbveningar om till nästa gång, att DET SKA finnas godis där oxå så deså.

    Ja När jag: Tarzan höll på att testa den däringa hålslagaren, som matte kallar den för, så tyckte jag iaf att det lät som: mjau mjau mjau
    *FNISS* kanske matte skojade med mig, ska ta och testa den när hon inte ser på, *FNISS*


    Tassekram på er fuina missar/

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  7. Men, den där bollen såg ju ut som en perfekt godisautomat juh! Ni får allt tjata lite på matte så det blir ordning! ;-)

    SvaraRadera
  8. Men...det får ju bli lite ordning i leden. En sån boll ska ju bara innehålla massa gott. Själv så har vi ett skåp i vardagsrummet, där gömmer dom alla godsaker, har inte kommit på hur man öppnar den än, men klurar vidare. Lycka till med att lära era hussar o mattar var skåpet ska stå.
    B

    SvaraRadera
  9. Vilka fina bilder på er! Det måste ju vara fel på bollen om det inte är något godis som ramlar ut. Då kan man säkert lämna tillbaka den eller be att de fyller på med godis. Nosbuff

    SvaraRadera
  10. Jag fattar inget. Vad ska ni göra med bollen då?
    *grubblar*

    SvaraRadera
  11. Hur tydligt ska Findus behöva visa var godiset finns för att matte ska förstå?

    SvaraRadera
  12. Kisse Rasmus du är nog en riktig kaparkatt. Och du är förmodligen släkt med kaparkatten Vivaldis som var i tjänst hos Sveriges bästa kapare Lars Gathenhielm. En svensk kapare, kommendör, skeppsredare och affärsman. Genom fullmakt från Karl XII bedrev Gathenhielm en omfattande verksamhet, med Göteborg som bas. Under åtta års kaparverksamhet köpte och utrustade Gathenhielm, och var delägare i, ett femtiotal fartyg samt kapade fler än 80 stycken. Hans mest berömda och fruktade fartyg var kaparefregatten "Le navigateur suédois d'Islande". Du skulle vara ombord på ett detta kaparfartyg. En sån kaparkatt kan äta dentabits till han storknar och matte kunde få en härlig ö i Karibien om hon bara fyller den där bollen med godis.
    Beträffande vår nya snabeldrake så får ni gärna låna den.

    SvaraRadera
  13. Nu ska ni få höra något väldigt konstigt, (shhh, säg det inte till någon)men jag gillar inte kattgodis. Matte har försökt truga i mig några varianter fast jag tydligt talat om att det inte är min grej. Tänk vad människor är tröga.

    Mullakram!

    (Matte hälsar och påstår att ni är såååå himla fina. Jag är ganska svartsjukt lagd så jag håller inte med henne.)

    SvaraRadera
  14. P.S. Titta in hos mig så ska ni få se något riktigt smaskens. :)

    SvaraRadera
  15. Helt klart en godisboll! Att inte har godisar i en godisboll måste bara vara ett brott mot någon kattlag. Dags att jama lagen för matte kanske?

    Nogsos!

    SvaraRadera
  16. Mjau på Stationskatter,
    Vi läste inne hos Katten, Nikita att ni hade gogglat på detta:
    *försäkringsfadder+katthem och fick upp KKS (Kattkommando Syd)*
    Jag, Chicko, kommer just från KK_S(Kattkommando_SYD)
    Jag åkte tåg därifrån för ca 8-9 år sedan och nu bor jag hos min jättesnälla matte, många mil därifrån, men det gör inget, för jag har fått det så bra, mjau

    En fråga som vi har funderat på länge.
    Bor ni på ngt stations ställe, eftersom ni kallar er: Stationskatterna, eller har ni bott på ngn station? *Snälla funderingar* *FNISS*

    Tassekram på er fina missar/

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera