torsdag 30 augusti 2012

Utevistelse (uppdatering)


Härliga dagar har vi på uteplatsen. Matte sitter och läser med en tekopp till hands, Isak sitter på bordet och spanar ut på gårdens liv och rörelse, Findus jagar flygfän och Rasmus, ja, han övar körsång.

Här nynnar han på Biskop Thomas frihetsvisa från 1400-talet.

 Irriterad matte kommenterar: Har försökt infoga bilder i två dagar, men helt plötsligt GÅR DET BARA INTE! Med Chrome dyker en ruta upp, men den är helt blank och det blir bara en cirkel som snurrar i all evighet (som för att visa att datorn jobbar).  Med Explorer kommer jag så långt att jag kan välja en bild från hårddisken, men överföringen misslyckas (tror det stod att det blir ett ogiltigt svar från servern). Morr! Har någon råkat ut för liknade? Det är ju inte så skoj att blogga utan bilder. :(

Tassnot: Om någon undrar varför Rasmus trallar på Thomasvisan, kan vi meddela att han instämmer med: "Frihet är det bästa ting som sökas kan all världen kring". Lillmissen var helt sonika på väg att klättra över nätskärmarna till Friheten!


Utevistelse (uppdatering)

Tillagt 12-08-31: Tjoho! När jag laddade ned Firefox fungerade det helt plötsligt att infoga bilder. Inte för att jag har den blekaste aning vad som är felet när de andra webläsarna används, och ärligt talat orkar jag inte bry mig. Felsökning är INTE mitt område - jag bara använder datorn och förväntar mig att allt ska funka. :)


Rasmus: Frihet är det bästa ting... *nynnar*

Lillmissen: Men matte, inte kan du väl bli sur på lilla oskyldiga mig? Jag tittar ju bara på utsikten. *klorna i kors*

10 kommentarer:

  1. Lillimissen är en företagsam liten herre. Tur att han blev stoppad i tid. Det räcker ju nästan med att han sjunger om friheten.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att han inte kom över :)
    Han ville nog prova bara om det gick *fniss*

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Rasmus är verkligen påhittig på många sätt, men det var allt tur att matte hann upptäcka den lille äventyraren! Har inte haft några bildproblem. Du har inte ändrat bildstorlek?

    SvaraRadera
  4. Åh vilken tur att inte Rasmus rymde! Det låter som om ni har en jamarhärlig vistelse tillsammans med Söm-Ester, hoppas hon stannar länge. Vi håller tassarna för att matte får ordning på bilderna också, för vi vill gärna se fina bilder på stiliga stationskillar. :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Kanske får döpa om Lillmissen till Klas Klätterkatt :)
    Matte använder Firefox webläsare när hon håller på med bloggen och har inte märkt några problem med att lägga in bilder.

    SvaraRadera
  6. Vet att matte använder GoogleChrome att sköta bloggen med.
    Hon har inte haft några bild problem med den.
    Här är det Vilde som brukar stå för sjungandet.
    Varje kväll när matte tar in oss sitter han en stund vid
    ytterdörren och sjunger "En sång om frihet"
    SvansKram

    SvaraRadera
  7. Den där biskopsvisan passar ju perfekt när man försöker forcera sitt fängelsegaller :-) Tur ni fick bildinfogandet att fungera till slut. Matte fick ett mail från sin it-avdelning att det är Firefox som gäller, kanske det har blivit basprogrammet för de flesta bloggportaler (heter det så?) Men hon har ändå fortsatt att använda Explorer och hittills funkar det. Hoppas ni slipper problem i fortsättningen, det är jamarjobbigt när det inte funkar!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  8. Visst är det härligt med uteliv! Fina bilder! Matte nickar instämmande, datorn ska bara fungera! Nosbuff

    SvaraRadera
  9. Var ju bra att det funkar med Firefox för er med :)

    SvaraRadera