söndag 16 juni 2013

Söndagssmask

Som de plikttrogna kissekatter vi är, väckte vi matte till lagom frukostdags imorse. Halvfem, alltså. Att matte inte ville äta just då, eller för den delen var märkligt motvillig till hela konceptet med uppstigning, kan väl knappast vara vårt fel?


Något senare under förmiddagen försvann matte. När hon åter dök upp, kände vi på lukten att hon vänsterkattat med Ligan, men eftersom hon kom hem med lite goda grönsaker till oss kunde vi överse med detta. Kanske hade hon lite dåligt samvete för att hon smaskat i sig Inkans goda kakor och träffat trevliga kattmänniskor medan vi fick vara alldeles ensamma?


Minstingarna i Ligan, Pralin och Joker.

Mumsig Bambu Bitt att tugga på.

9 kommentarer:

  1. Matte tyckte det var väldigt trevligt att träffa er matte igen! Ni har en snäll matte ni som har goda saker med sig hem, vi fick minsann ingenting! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. OJ!
    Så morgonpigg är INTE jag...
    Men när ni går upp så där tidigt så måste ni väl ändå vila lite middag.
    Jag vilar middag också och sover länge på morgonen.

    SvaraRadera
  3. För tillfället har jag gett upp försöken att få mina människor i normal tid. Jag sätter mig i fönstret och spanar i stället, så får åtminstone jag något vettigt gjort. Så kan de ligga där och sova bort hela morgonen till ingen nytta.

    SvaraRadera
  4. Oj, den tiden på morgonen sover både vi och matte gott. Blomman såg jamarsmaskig ut! Vänsterkattande mattar skall ha dåligt samvete tycker vi.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Hihi, jag jamar bara lycka till med att försöka väcka MIN matte halv fem :-) Som tur är har jag också blivit lite morgontrött nu på äldre dagar, så det är inga problem.
    Kul med fikaträffen hos Ligan :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
  6. Det var storsint av er att förlåta matte att hon var borta från er på dagen. Vad frukosttiden beträffar tror jag det är träning som saknas. Fortsätt träna henne att det är vid halvfem-tiden man ska äta frukost så lär hon sig nog.

    SvaraRadera
  7. Glad Miss-Sommar från Wikki & Nova

    SvaraRadera
  8. Lite försenad midsommarhälsning...
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    TrattNils hälsar

    SvaraRadera
  9. 04:30 är en helt okej tid att gå upp. Vi har kört med 03:50 lite då och då under några veckors tid. Vi kör igång med bus och jam men konstigt nog uppskattas inte detta. Vi förstår verkligen inte varför.
    Tass och kram

    SvaraRadera