onsdag 16 december 2009

Att ge namn åt en blogg, det är knepigt som katten

Varför har ingen klok misse jamat om hur svårt det kan vara att döpa en blogg? Som utsänd kurr-espondent har jag dokumenterat hur våra hårda förhandlingar egentligen gick till.

Findus: Har alla tassat ner sina förslag? Men vad har du jamat, Rasmus? Pänt haus!
Rasmus (piper): Vi bor ju så högt upp, så det var väl ett bra namn.
Isak: Det gäller bara de som bor HÖGST upp. Förresten så kanske vi får så konstiga besök om vår blogg heter så.
Rasmus: Vad jamar du om?
Findus: Öh, nu tycker vi tar nästa förslag. *bläddrar* Örnnästet.
Rasmus (surar): Då ska man väl också bo högst upp, ju. Och så kanske ornitologerna vill boka in sin årliga fågelskådarbankett hos oss.
Isak: Men vi är ju faktiskt också fågelskådare...
Findus: Har ni tänkt på att det kan bli krångel med varumärkesintrång och kåpy rajt?
Rasmus: Strumpmissarna!
Findus: Sluta att bläddra i Ronja Rövardotter, Rasmus. Sluta, jamar jag!
Isak (upprört): Vadå strumpmissar? Det är ju bara ni två som har strumpor! *håller fram sin helsvarta tass* Titta själva. Jag är en barfotakatt!
Findus: Tre jamare?
Isak: Nu tycker jag att ni är dumma! Då tror alla att de har hamnat på Systemet. Miss-visande marknadsföring! Sen vill jag också vara med i namnet, och ni vet ju att jag nästan inte jamar alls. Jag är mest en tyst katt, så det så!
Rasmus (halvsjungande): Missar som fnissar, killar med sillar...
Findus: *håller för nosen på Rasmus* Nu tror jag att du börjar bli trött, lillmissen. Vi äter väl inte sill? Det är TONFISK i burkarna.
Isak: *tittar fundersamt ut genom fönstret* Stationskatterna?
Rasmus: *snarkar*
Findus: *spinner prövande* Hmm, det var inte så dumt.
Isak: Vi bor vid stationen och förresten ser vi ju till så att hela tågstationen funkar.
Findus: *spinner högre* Såklart!

Som man jamar, resten är historia.

2 kommentarer:

  1. Underbar historia om hur tre kloka katter döper en mycket bra blogg!
    Betyg: 4 tassar + 1 svans!!!

    SvaraRadera
  2. Smulan, Amanda och deras 2-benta - vi bugar och tackar för berömmet. Det är knepigt med namn... ;) Kurr och burr.

    SvaraRadera