onsdag 7 april 2010

Problem i kubik

Nu står jag inte ut längre! Ett problem har irriterat mig jätte-jätte-länge! En hel evighet. Det  syns en massa fläckar i olika färger framför ögonen. Jag vrider tassarna hit och dit i förtvivlan och desperation. Finns det någon som kan hjälpa mig? *jamar förtvivlat*


Nä, var inte oroliga. Jag är inte sjuk. Bara förjamat irriterad på den här manicken. Den gör inte som jag vill!!! Här är det jag och min lillkusin som försöker lösa mysteriet. Bilden är från augusti 2007. Vi har fortfarande inte kommit till rätta med problemet!


Findus: Åsså vrider man först åt höger ett tassvarv. 
Sen tre varv åt vänster...

10 kommentarer:

  1. Nämen så knepigt! Är där kanske godis i den som trillar ut när du är klar med den?

    Hoppas ni fixar det.

    Nospuss

    SvaraRadera
  2. Inte konstigt att du ser fläckar, svårmanövrerad sak det där!Nu har ni kämpat så länge med manicken så snart kommer ni nog på det! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Oj oj! Vilket arbete! Det där har min matte hållit på med med det gick inte bra. Kämpa på *uppåt-puff med örat*
    *kaninsniffar* Kaniniss

    SvaraRadera
  4. Nea - vi vet inte, men hoppas verkligen det finns godis! Nu när vi har kämpat så länge. Dentabits gillar inte lillkusinen, så vi hoppas på chips. Tasskramar.

    Dui och Deco - Den är jätteknepig att vrida rätt på. Tror jag har fått mustass. Eller heter det kubtass? Men det SKA gå... Nosbuffar.

    Kaniniss - åh, då vet din matte hur svårt det är! Jobbar för fullt med vridmanicken. Rött, rött, blått... *mumlar* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Tänk vad mycket tok människor hittar på. Såna där apparater är väldigt jobbiga och tar mycket tid att komma till rätta med. Bra att du inte ger dig - du kommer klara av det till slut. Berätta hur då gjorde då.

    SvaraRadera
  6. Det ser svårt ut det där. Vem skulle inte se konstiga färger efter att ha stirrat på den där kuben i flera år. *tröstartass*

    SvaraRadera
  7. Å, jag kan hjälpa dig om du vill! För matte har en fusklapp med lösningen på den där manicken... hon lärde sig den utantill, men nu var det länge sedan jag såg henne sitta och vrida på den där kuben. Jama bara till!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  8. Tycker du ska sluta grubbla på det där, för det är bara människor som behöver såna manicker för att öva sina hjärnor. Där fattas ju en hel del som du vet. Men vi har ingen användning för dom. Ja, du kan ju alltid tassa litet boll med den!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig bild! :-)

    Besvärligt manick det där!

    Tass

    SvaraRadera
  10. Kattson - tok var ordet! Jag vrider och vänder men det vill sig inte... än. *suckar* Men någon gång ska det väl gå?

    Sippo - det bara svärmar färgprickar framför ögonen! Rött, gult, blått... Känns som jag är på en teckningslektion om grundfägerna.

    Imma - ååå, finns det en fusklapp? Vad frestad jag blev... *vrider tassarna* Vår matte gjorde på ett annat sätt när hon var mindre. En gång plockade hon isär delarna på kuben och satte ihop igen. En annan gång flyttade hon på klisterlapparna(färgplupparna). Hon var nämligen avundsjuk på sin storebror, som var hela sex år äldre och lyckades bättre! *fniss* Tass!

    Gustav - så klokt jamat, klart att det är mer nödvändigt för människor att göra hjärngympa. Jag menar, vi katter är ju redan så begåvade. Ska pröva att jonglera med den i stället.

    Molly och grabbarna - hej! Tack, matte är också förtjust i bilden på samarbetet. ;) Jag skulle aldrig ha börjat med manicken om jag vetat hur krånglig den var. *suckar* Kurr och burr.

    SvaraRadera