söndag 11 juli 2010

En röd liten ulltuss

Snart är det tre år sedan jag, Findus, flyttade in i lägenheten. Matte bodde redan här, så henne fick jag liksom ta på köpet. Det gjorde jag gärna, för det märktes att hon var snäll. Hon kallade mig sin lilla röda ulltuss och en massa annat fånigt.


Första dagen, när matte öppnade burdörren, kändes lägenheten väldans stor. Ingen kattlukt fanns det heller, för jag var den första av Stationskatterna som flyttade hit. Därför tyckte jag, att det kändes bäst att ta det lite lugnt och kolla in läget från en trygg plats. Jag kröp in under badkaret. Det fick jag för matte. Efter några timmar kom matte in med grillad kyckling i badrummet. Då var jag ju tvungen att komma fram! Vi satt på golvet och mumsade, matte och jag. 


Efter det började jag försiktigt att spana in resten av lägenheten. Fast dörren till badrummet fick alltid stå öppen, så att jag kunde kila in dit om jag ville. 


Jag upptäckte snart, att jag som kattunge hade en rad viktiga uppgifter. Dem tänkte jag berätta lite om i min kattungemanual. Den kommer i det här klippet.



Jag tyckte, att jag fick med riktigt många av en kattunges sysslor. Om ni kommer på flera, får ni gärna jama till om det i kommentarerna. Tass på er! 
/ Er numera något större ulltuss, Findus

15 kommentarer:

  1. Voff!
    Det måste blivit en liten feltassning på tangenterna - GULLTUSS skulle det stått!

    *flämtvift flämtvift flämtvift*

    SvaraRadera
  2. Trassla - hihi, självklart passar gulltuss mycket bättre! Vad tänkte matte på, egentligen? Ta´t lugnt nu i hettan, Trasslavovven. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att få läsa om när du kom till matte, eller snarare tvärtom! Filmen var superbra, Sötnos, det enda som saknades var väl "att bita matte i tårna när de hamnar utanför täcket". Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Dui och Deco - skojigt att ni tyckte om filmen! HUR kunde jag glömma "bita matte i tårna"? Ska se om jag kan få matte att ställa upp på en sequel. :D Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Jättebra och instruktiv film du gjort. Tror du täcker in det mesta, särskilt om du lägger till tåbitningen.

    SvaraRadera
  6. Jamarns vilka fina bilder. Man såg att du redan som ungkatt skulle bli stor och ståtlig. Jag anser att du fick med det viktigaste i filmen och i inlägget. *buffar*

    SvaraRadera
  7. Kattson - tack, jag blir så glad om det hjälper en endaste liten kattunge att förstå sina uppgifter. *funderar* Fast det behövs nog inte. Vi katter verkar ha det där medfött. Men jag måste göra något åt tåbitningsavsnittet. Tass!

    Sippo - tack så mycket. *smickrad* Så bra att du gillar filmen. Den blev lite lång, men jag ville ju inte utelämna någon väsentlig syssla. Buff tillbaka.

    SvaraRadera
  8. Åhhh vad underbar du var som liten, lilla röda ulltuss!!! *kärlek*

    Tassar
    //Tre katter

    SvaraRadera
  9. Tre katter - tackar så hemskt mycket för komplimangen! *tvinnar morrhåren generat* Tassen!

    SvaraRadera
  10. Jätte-, jättefin film! Det verkar som om du fått en riktig högvinst i matte-lotteriet, alla får inte käka kyckling på badrumsgolvet som nyanländ! Kan inte tänka mig en bättre kattungefilm!

    SvaraRadera
  11. Gustav - tack, skoj att du uppskattar filmen. Picknicken i badrummet med matte var jättemysig. Vem kan motstå grillad kyckling och lite gos? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  12. Åh så söt du var som bebbe. Ja du är söt nu också men då var du ju som en liten polkagris. :)

    SvaraRadera
  13. Nea - man tackar så mycket! De andra killarna fnissar åt mig, för de jamar att jag blir alldeles röd om nosen av berömmet! *kurr*

    SvaraRadera
  14. en gosproppsfilm, fast lite rally måste ju vara med också!
    Tass
    Bageera

    SvaraRadera
  15. Bageera - hej, välkommen till oss! Gosproppsfilm var ett bra ord. *noterar* Du har alldeles förjamat rätt i att man måste ha med kattfnattsrace i kattungeuppgifterna. Fast matte var tyvärr alltid för långsam med blixtmojängen. Ska se om detta kan åtgärdas. Tassen!

    SvaraRadera