onsdag 28 juli 2010

Tillfället gör katten

Ibland är det som om alla pusselbitar faller på plats. Rena tillfälligheter gör att nya möjligheter öppnar sig för en nyfiken kisse. En slarvigt tillbakaskjuten stol, som inte ställts tillbaka på sin vanliga plats, till exempel.
Isak: Få se nu... peta försiktigt upp dörren...
... ducka medan luckan öppnas. Viktigt att hålla balansen!
Sådär ja! Skafferidörren forcerad. Ta avstamp...
... och man kan äntligen få tillfälle att undersöka skafferiet! Jag vet att kattmaten bor här någonstans. *rotar runt*
Hmm. Landade visst mitt i kryddhyllan. Men den här påsen ser bestämt bekant ut?
Vadå nyss ätit? Purina Gourmet finns det väl alltid plats för i magen!
Hejaklacken Findus: Pssst, brorsan! Hittar du något smaskigt?

20 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat! Vilken balansakt och vilken grace och elegans, så ska det se ut! Vi utgår ifrån att det vankades belöningar efter det konststycket! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Verkligen bra gjort Isak. Du visar verkligen hur det går till när en katt måste ta saken i egna tassar. Man ser ju klart och tydligt hur säkert du balanserar och öppnar skåpet. Inte ens dina människors försök att gömma kattmaten bland kryddorna lyckades. *imponerad* Men vem kan misslyckas med en sådan duktig hejarklack!

    SvaraRadera
  3. Haha, helt underbara bilder!! Säger som Dui & Deco; vilken grace och elegans!! Klumpedunsen Asterix är mäkta imponerad och erkänner att han aldrig skulle lyckas balansera på sådant sätt! :-)

    SvaraRadera
  4. Oj vilken spänst och balans! *imponerad* Jag hade gärna antagit utmaningen om tillfälle getts, men får nog tyvärr erkänna att jag nog hade misslyckats. Matte kallade mig för sin lilla klumpeduns senast imorse när fönsterlampan åkte i golvet, men det var absolut inte mitt fel.... det var ju flugans fel...
    Men det är klart, jag har ju inte en lika söt hejarklack somm du heller!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Det där såg inte ut att vara första gången? Träning ger färdighet och samarbetet mellan balanskonstnär och hejarklack imponerar!

    SvaraRadera
  6. Dui och Deco - man bugar och bockar! Kattrobaten i gänget, det är jag. En ynka dentis blev det för allt besvär! Men vi fick de där extra smarriga kattmatspåsarna när matte kom hem från jobbet. ;) Kurr och burr.

    Sippo - tackar. Jag tyckte nog att matte hade gömt de där goda mjukmatspåsarna länge nog nu! Då får man ta saken i egna tassar, precis som du skriver. Vi är inte så lättlurade, vi katter. Såg ju direkt, att det inte var en kryddpåse heller. Tass!

    Molly och Grabbarna - Grace, Thy name is Cat! *fniss* Nåja, Findus och Rasmus lämnar så gärna kattrobatiken i högre skolan åt mig. Stolsryggsbalansering passar inte alla. Man kan ha skoj på en massa andra sätt. Tackar så mycket för berömmet! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Goliath och Lisen - tack för berömmet! Jag blir ju alldeles generad. Fast jag gillar ju att klättra och balansera... Tassen!

    Alice - tack, tack. Spänstig? *rodnar* Inte kan man rå för att det åker saker i golvet ibland. Tvåbeningar kan ju möblera så konstigt emellanåt. Lampor på bästa flugjaktmarken? Findus är jamarskicklig på att heja på! Han tackar också så mycket för komplimangen. Nosbuffar.

    Ps. Jama om du tänker skaffa en egen blogg, Alice! Då kommer vi jättegärna att tassa över och hälsa på!

    Kattson - tack, vi har ett väldans bra teamwork, brorsan och jag. Inte första gången? *host* Man har väl sett på en massa amerikanska polisserier. Jag jamar bara: I take the fifth! Tasskram!

    SvaraRadera
  8. Jag är otroligt imponerad! Kan ärligt jama att det där hade jag aldrig klarat av. Inte ens om det fanns vitfisk i skafferiet. Men så har jag inte en sån fin hejaklack heller!

    SvaraRadera
  9. Gustav - oj, vad glad jag blir över berömmet! *svansdans* Matte brukar kalla mig för sin lilla klätterapa. Hmm, vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Fast det underlättar mycket att ha en peppande hejaklack! *kurr*

    SvaraRadera
  10. Ni är för underbara! Vilken uppfinnigsrikedom ni har *imponerad* hoppas att ni hittade eran mattes gömmor med godsaker oxå... *tass*

    SvaraRadera
  11. Maya - man jamar och bugar! Lite påhittiga är vi nog. I alla fall när det gäller att spåra upp godsaker. ;) Lite gottigt hittade jag, men matte gömde undan det till kvällen. Mörtigt, va? *buff*

    SvaraRadera
  12. Bra katt reder sig själv. Det var duktigt gjort.

    SvaraRadera
  13. Sol-Måne - tack för kattplimangen. Det är mycket man får göra på egen tass, om det ska bli ordentligt gjort! :D Tycker nog att matte är lite snål med alla godsaker ibland... Tassen!

    SvaraRadera
  14. Klappar tassarna! åh så duktig du är Isak! Riktigt bra jobbat! Du delade väl med dig till brorsorna också va?

    Tassen

    SvaraRadera
  15. Nea - *bugar* tackar! Visst får alla smaka när man hittar något smarrigt. Om vi bara hinner, innan matte kommer ångande förstås. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  16. Liten klunsig vovve svimmar nästan av beundran!
    Jag läser faktiskt alla inlägg *vift vift*, men har inte känt motivation att kommentera TROTS att jag gillar *vift vift* allt jag läser!
    Men det här mästerverket, både av katter och matte, MÅSTE bara få FEM tassar (ööööh, var kom den femte ifrån...) på poängskalan!!!
    *vift vift vift*

    SvaraRadera
  17. Trassla - fem tassar? *djup bugning* Det var lite klurigt att tänka ut, men med en aning kattrobatik löste sig allt. ;) Du är alltid så välkommen att läsa, vare sig du lämnar tassavtryck eller inte! Hoppas att du och dina människor har en skön sommar. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  18. Vi klosterkatter vill, förutom att instämma i berömmet till Isak, jama lite extra beröm till en fankattisk matte som hellre tog bilder än stoppade sin misse från detta äventyr! *hederstass* Sådana tvåbeningar gillar vi skarpt!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  19. Imma och Klosterkatterna - både matte och jag tackar för berömmet! Som tur är, tycker matte att man måste få göra lite spännande upptäckter. Men hon var glad att blixtmojängen var nära till hands. Lite synd, tycker jag. Tänk vad hon fått fundera annars, om skafferiet stod öppet och kattmaten var borta. *fniss* Kurr och burr.

    SvaraRadera