söndag 22 augusti 2010

Jag är misskriminerad!

Nä, nu ska jag tassa iväg ett brev till misskrimineringsombudskatten! Jag har blivit utestängd, och matte har inte tid för mig. *sniff* 

De stora grabbarna får minsann vara med när matte går in i spännande rummet. Dit, där dörren alltid är stängd. Men en stackars lillmisse stänger hon in i andra delen av lägenheten. Det är orättvist! *stampar med tassen*


Rasmus: Alldeles ensammen och övergiven...


Och det bara för att jag har smakat på sladden till fotoskrivaren? OK då. Knipsat av den, när det var ommöblerat i våras för tapetseringen. Då nådde jag sladden så bra. Men lite humor får väl matte ändå ha, tycker jag. Nu håller hon visst på att trä på skydd på alla sladdar till stora datorn.  Fyjam, få se om det går att känna igen sig därinne sedan. Om matte tänker öppna dörren för en stackars misse någon gång... *ömkar sig*

9 kommentarer:

  1. Stackars dig Rasmus. *tröstbuffar* Det kan inte kännas kul att bli misskriminerad. Jag tycker absolut att du har rätt till ett jamarstort skadestånd. Säg två dussin räkor och en torsk. Dessutom bör du få fri tillgång till det hemliga rummet. Det är väl inte ditt fel att sladdar är delikata.

    SvaraRadera
  2. Men vad är det du jamar? Misskriminerad? Du som bara vill hjälpa till? Ja se tvåbeningar... de förstår ju inte sitt eget bästa... Hoppas du får riklig kompensation efteråt i form av godis!
    *nosbuffar och trösttassar*

    SvaraRadera
  3. Sånt där är ju upprörande att höra. Stängas ute bara för att man ordnat lite med det elektriska? Nä, sånt ska definitivt anmälas till misskrimineringsombudskatten! Och ett ordentligt skadestånd ska utkrävas, förstås.

    SvaraRadera
  4. Fy vad orättvist. Du ska absolut göra en anmälan. Tänk att det är bara du som inte får gå in och detta bara för att du hjälpte till! Upprörade är vad det är! Du är välkommen att flytta hem till oss om det inte blir någon ändring. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. OJ då?!? Vad är det vi hör? Misskriminerad? Vi skriver på protestlistan om du har nån... håller med om att du ska ha godis som skadestånd! Räkor, vitfisk, dentisar och mjölklinser! MÅNGA av varje sort och ett stort fat med fisk!

    SvaraRadera
  6. Sippo - jag tycker misskriminering är ett jätteallvarligt mattebrott. Skadestånd ska minsann utkrävas. Sladdar verkar vara alldeles för ömtåliga, så det kan ju inte vara mitt fel om de går sönder. Tass.

    Alice - bara tråkiga reaktioner från matte när man vill hjälpa till. *suckar* Godis är väl det minsta man kan begära som tack. Nosbuff.

    Kattson - jag tränar för att kunna mer om det elektriska. Som matte och jag såg på en firmabil: Friskt kopplat, hälften brunnet! Skadestånd måste det bli! Kurr och burr.

    Dui och Deco - visst är det fuskigt att stora grabbarna får vara med? Jag skulle nog tycka om att hälsa på er. Länge nog för att matte skulle hinna sakna sin lilla kvittermisse. *hehe* Buff tillbaka.

    Smulan, Amanda och deras 2-benta - WOW, vilket skadestånd! Ska absolut försöka få det, men matte fnittrade lite misstänkt när hon läste förslaget. Förstår inte varför. Protestlista var ett smart tips! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Att bli utestängd är ett klart brott mot kattbalkens § 7, där det klart och tydligt står att "katt må icke utan giltig anledning utestängas från rum, till vilket katten önskar tillträde" En avknipsad sladd kan absolut inte anses vara giltig anledning, det är bara ett utfört hållbarhetstest. Håller med övriga om skadeståndets storlek, det bör vara betydande!

    SvaraRadera
  8. Rasmus göm dig ordentligt skriv ett avskedsbrev på köksbordet. Låt matte gapa och leta. Efter några timmar är matte våt i ögonen. Vi tror att hon efter denna pärs blir ljuvlig bara hon ser yttersta svansspetsen av dig. Hon kommer att ge godis och överösa dig med kyssar var så säker.

    SvaraRadera
  9. Gustav - en sådan lyckoträff att kunna få råd av en så kunnig kisse som du. En sladd ska väl inte vara så mycket att bråka om, tycker jag. Skadestånd ska diskuteras snarast. Tacksamtass!

    Pricken, Svart, Moses, Pi - det tipset var verkligen inte dumt! Jag kan gömma mig på mitt mysiga specialställe. Då hittar matte aldrig mig. Godis och gos... *spinner*

    SvaraRadera