söndag 4 november 2012

Storslagna planer

Grand plans

Rasmus smider listiga, storslagna planer. Ser ni den söta lilla basketbollen? Den var med i paketet som Södertälje katthem auktionerade ut för ett tag sedan.

Rasmus is plotting clever, grand plans. Do you see the cute little basketball? It was in the package that Södertälje cat shelter auctioned off a while back.

Jag tror jag ska satsa på en karriär som basketproffs.
I think I'll go for a career as a basketball pro.

Har hört att de tjänar en massa pengar. Då kan jag köpa min egen mat, och ÄTA HUR MYCKET JAG VILL. Hör du det, matte?
I've heard they earn a lot of money. Then I can buy my own food, and EAT AS MUCH AS I WANT. You hear that, mum?

Och till er som undrar: jodå, dietmaten är riktigt god. Vi vill bara ha lite större portioner. Som serveras oftare. :)

And to you who are wondering: yes, the diet food is really tasty. We just want to have a bit larger portions. Served more often. :)

7 kommentarer:

  1. Tur att maten är god!

    =^.^=

    Nosbuff grabbar å en kram till matte + en receptlänk!
    http://www.recept.nu/recept_nu/huvudratter/gronsaker/skansk_potatis/

    SvaraRadera
  2. That's a cute little basketball. Maybe you should rub it in a bag of catnip.

    SvaraRadera
  3. Det är bra att bli basketproffs för då tjänar man massor med pengar och kan köpa just den mat man vill ha! Strålande idé.Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Vi tror säkert att du har stora möjligheter som basketproffs, och det vore ju jamarbra att själv kunna välja och vraka bland alla läckerheter som finns!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också dietmaten. Matte köpte fel en gång, men jag tycker nog att den med färre kalorier är godare än den vanliga. Mycket konstigt.

    SvaraRadera
  6. Tänk om du skulle bli ett riktigt basketproffs och kunna köpa hur mycket mat du ville! Vad snopen matte skulle bli då.

    SvaraRadera
  7. Låter som en alldeles utomordentligt bra idé att du satsar på att bli Basket proffs !

    SvaraRadera