tisdag 30 augusti 2011

Tjuvnyp undanbedes

Nytt godis är alltid spännande att pröva. Matte har kommit hem med två sorter senaste veckorna.


Rosa yoghurtkulor.


Strimlor av torkat ankkött.


Yoghurtkulorna är riktigt goda, fast kanske lite stora? Isak, som är lite kräsen, brukar bara smaka ibland, men strumpmissarna gillar dem.


Den stora favoriten är torkade strimlor av fjäderkotletter. Matte tycker det är bra att de inte innehåller tillsatser eller konserveringsmedel. Vi tycker det är bra, att man slipper oroa sig för tjuvnyp från stora anknäbbar!

13 kommentarer:

  1. Strimlade ankor?? Det låter delikat måste jag jama! Vi provade torkade småfiskar, men de var helt värdelösa tyckte vi. Ankkött låter mycket godare. Måste be matte kolla i djurbutiken.

    SvaraRadera
  2. gott gott gott - strimlad pippi modell större, det är gott det! De där kulorna är skräp tycker vi. De var LIIIITE roliga att springa efter, men inge goda att äta!
    Tur att någon annan strimlade ankorna. De har jamarns hårda näbbar säger lillie. Själv skulle hon inte kunna strimla ankor. Men hon har alltid varit blödig...

    SvaraRadera
  3. Dom rosa kulorna är jättegottiga, men vi har bara smakat anka när matte å husse har ätit det, men inte såg den ut så där... Kanske nåt å prova...
    Vi har också provat de små torkade fiskarna som Gustav jamar om... URK säger vi med om dom...

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. De där kulorna prövade jag en gång för många år sedan och det tilltalade inte mig alls. Tacka vet jag hederliga dentisar. Men strimlade fjäderkotletter låter mums. *slick om nosen*

    SvaraRadera
  5. Låter jamarn's gottit/NosePûssar från oss!

    SvaraRadera
  6. Ni har det bra ni som får en massa godis och olika också. Vi får minsann bara godis ca 1 ggr i veckan för vi bantar "suck" Så om någon av er inte äter så se till att de andra äter så att inte utdelningen slutar.Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Det där rullande gottiset har jag också provat = SMASKENS !!!
    Strimmlade Ankisar har jag inte provat och inte hela heller ;-)

    SvaraRadera
  8. Åhå vad ni får lyx! nomnom yogurkulorna skulle jag själv inte tacka nej till mums men det är nog nyttigare med torkat kött låter som riktigt bra godis! :)

    SvaraRadera
  9. Yoghurtkulorna har vi aldrig provat, men med tanke på vad ni och våra vänner skriver kanske vi ska jama till husse om det.
    :-)

    SvaraRadera
  10. Vi har nosat på de torkade småfiskarna som Gustav pratar om, vi vägrade att ens smaka dom!!
    Men det verkar praktiskt att nån annan har strimlat ankorna, de går här under vår balkong och är ju väldigt stora, en sån vill man inte ha hängande i svansen!! :O

    Kompisbuff
    Linnsen o Frank

    SvaraRadera
  11. Min matte hade någon boll som man fick kicka till för att få ut de goda rosa kulorna. Den bollen har vi gömt, tyckte det var onödigt slit för lite godisbollar.

    Ank strips låter väldigt gott och är det utan nypnäbbar så är det ju ännu bättre.

    Nosgos

    SvaraRadera
  12. Jag ska skicka ut blogghjälpen på inköpsrunda. Hon har inte visat NÅN av de där godissorterna för mig. Skandal!

    SvaraRadera
  13. Mycket praktiskt att få fjäderkotletterna serverade utan monsternäbbar. De där yoghurtkulorna verkar spinnande, och man kan ju leka kasta yoghurt-kulor som omväxling till torriskastandet.
    Min matte är hopplöst fantasilös när det gäller mat så både hon och jag är tacksamma för alla tips!
    Tassklappar

    SvaraRadera