torsdag 14 april 2011

Det var en sen, mörk natt...

... nämligen sent igår. Matte satt och kurade vid datorn i köket när hon plötsligt ser tre par stationskattsöron spetsas. Tre stationskatthalsar tänjdes ut till vad som verkade vara den dubbla längden och tre par stationskattögon spanade stint ut i den nedsläckta, mörka hallen. Här någonstans började matte tycka att det var lite spökhistorielikt. Hon kikade försiktigt runt hörnet ut i hallen. Vad hon fick syn på? Inte ett dyft! Men så har ju människorna inte våra sinnen. Och vad vi såg och hörde, det skvallrar vi inte om. *blink*




Bilden hämtad från webweaver.

8 kommentarer:

  1. Att inte våra 2-8enta har samma sinnen som vi 4--benta det har även jag märkt ! Sen vet jag inte om det kan ha med att göra att både matte o husse har glasögon ;-)

    SvaraRadera
  2. Spännande! Vår matte och husse brukar också bli lite fundersamma ibland när de inte hör sådant som vi hör. Kul att kunna ha lite hemlisar ibland så de tvåbenta får förbli nyfikna!

    SvaraRadera
  3. Men oj, spinnande! Då fick ni ligga brevid matte sen förstår vi för annars kunde hon väl inte sova. nosbuff

    SvaraRadera
  4. Det där har jag märkt också. Så fort matte startar diskmaskinen lägger jag mig på golvet framför och spanar intensivt in under maskinen, där kan jag ligga och titta hur länge som helst. Matte blir orolig att den läcker och att jag tittar efter vattendroppar (jag älskar att sitta under badkaret när hon duschar och se på vattendroppar som rinner efter golvet), men hur hon än tittar så ser hon inget. Och jag skvallrar inte....
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Matte brukar också tycka att det är litet kusligt när nåt liknande händer här. Precis som er matte varken hör eller ser hon ju särskilt bra. Och inte är det nån mening heller att förklara vad vi ser. Lika bra det, tror jag.

    SvaraRadera
  6. Min matte säger att hon har upphört att förvåna sig över min fysiska överlägsenhet. Muttrar om att "åldern tar ut sin rätt" och "nu går det bara utför".
    Och visst ser hon lite gammal ut när hon släpar sig ur sängen på morgonen, men så farligt är det inte än, tycker jag. Lite ser hon väl ännu. Fast inte mycket jämfört med oss förstås *blinkar tillbaka*
    Tassklappar

    SvaraRadera
  7. Men, skojade inte matte med er? Såg hon verkligen inte vad det var??

    SvaraRadera
  8. jo, känner igen det där.
    Dom kan ju verkligen skrämma livet ur en liksom.
    skrällen *ler*

    SvaraRadera