tisdag 11 maj 2010

Kattnepeta?

Kurr, allihop! Idag fyller Isak 3 år! *svansdansar* Han fick till och med ett kort med posten. Eller, egentligen var det till oss allihop. Det var ett tackkort från det lokala katthemmet.

Sött tackkort.

Vi har fått festa på tonfisk. Det var jättemumsigt! Sedan försvann matte ett tag. Hon skulle komma hem med en överraskning, sa hon.

Isak: Sittvänlig påse.

Det verkade lovande, för det första vi fick syn på när matte öppnade ytterdörren var en stor papperskasse. Den prasslade inbjudande, när matte ställde den ifrån sig. Lagom stor för att gömma sig i också.

Kattnepeta?

I kassen fanns inslagna blommor. Matte sa, att det var kantnepeta, men vi tror nog att hon menade kattnepeta. Gott luktade blommorna i alla fall. *snusa* 

Findus: Det ser väl jag, att det står KATTnepeta!

Vi var faktiskt tvungna, att snusa och sniffa ordentligt på de här blommorna. De luktade liksom bekant på något vis. Matte berättade, att Isak hade fått kattmynteblommor. Men han får lov att dela dem med oss andra.

Rasmus: Ska bara nosa liiite till! *sniffa*

Ikväll ska matte lyssna på en föreläsning. Då tänkte vi passa på att ha party medan det är mattefritt! Det bjuds på buffé av tonfisk, räkisar och parmesanost. Krongrädden kommer att flöda, och kattmynta finns tillgänglig, som ni ser. Så alla som vill tassa över är jamarns välkomna! 

Men glöm inte, att tassa förbi Fjutten, för han har också fest idag! Precis som Isak, så fyller han år. Grattis kompis!

12 kommentarer:

  1. Hurrjam! Ett jamande stort grattis! Vilka fina presenter ni fick. Lyckans katter som får kanttne..kattnepinka? Äsch, kattblomma.

    SvaraRadera
  2. Jam! Jam! Jam! Grattis på födsledagen! Vilken toppenpresent! Och vilket kalas! Här ska firas!Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Jag hurrar tillsammans med Sippo! Men jag blir liiite grön på nosen när jag läser om allt smarrigt ni ska ha på partyt. Undrar just om man kan ta sig till er genom modemet på nåt vis? *grubblar*

    SvaraRadera
  4. Grattis och KURRAAA för Isak idaaaa!
    Nosbuff!

    SvaraRadera
  5. Ojoj, två partyn samma kväll! *håller tassarna om huvudena* Men ok, vi samlar oss, putsar morrhåren och kommer till er båda!

    Grattis Isak! ♪♫ Jam må han leva! Jam må han leva! ♫♪ Och så ett fyrfaldigt kurra för Isak: Kurra! Kurra! Kurra! Kurraaaaa! *klosterkatterna jublar*

    SvaraRadera
  6. GrattIsak 3 år!

    Det verkar som om ni kissar får en trevligare kväll än vad jag har hittills haft.
    Jag säger bara en sak: nyklippt!
    Matte la av när allt utom min skalle var klippt...
    Förstår inte det?
    Bara för att jag ruskade liiiite på mig.
    Varje gång hon kom med saxen åt öronhållet. Eller ögonhållet. Eller uppe på hjässan.
    Hon har så dåligt tålamod, min matte. Trött är hon också. Det är därför min blogg ligger i träda. *snyftvoff*
    Jag läääängtar ju efter att få läsa/skriva om/för er kissekatter.
    *vinkar med tassen*
    Jag kommer tillbaka, jag kommer tillbaka, fast ingen vet när...(gammal sång med Nacka Skoglund )

    SvaraRadera
  7. Stort grattis Isak på din dag! Hipp hipp hurra!!

    Tass & kram

    SvaraRadera
  8. Sippo - man tackar och jamar! Kattblomman var jättemysig. Skulle tro att peta på den är just vad vi ska göra! *kurr*

    Dui och Deco - tack! Nu är det kalasdags! Tjohooo! Parmesanosten måste ni smaka, den ligger på fatet till höger. Tass.

    Liza - mjaaatack! Smaka lite räkisar, Liza. Har tyvärr ingen gädda. *buff*

    Klosterkatterna - tack för den fina sången! Det är bara att svansa loss på kalaset. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. Gustav - tack! Modem kan vara nedrans opålitliga. Undrar om vi kan fråga om Flygande Sippo kan leverera lite godsaker? Tasskram.

    Trassla - tackjam! Nyklippt? Blir man
    O´Trassla då? *fniss* Vad roligt att du tittar in. Klart vi förstår att matte kan vara trött. Det ska ju vara roligt att blogga, inte kännas tungt och tvunget. När ni kommer tillbaka igen så tittar vi över. Tassen!

    Molly & Grabbarna - tack, tack! Ska inte ni också snusa lite på kattmyntan? Nosbuff.

    SvaraRadera
  10. Ja må han jama, ja må han jama, ja må han jama ut i huuuuuundrade år!

    Stort grattis! Nosbuffar!

    SvaraRadera
  11. Hurrjaaam, hurrjaaam, hurrjaaaaaaaaaaaaaaam!
    Vi tassar in på kalaset fast vi redan har grädde i morrhåren från Fjuttfesten!Stora tassekramar!//Fjutten med kollegor

    SvaraRadera
  12. Nea - mjaaauuu! Tack, det jamar jag med i! *svansdans* Nosbuffar tillbaka.

    Fjutten och vänner - tackar! Ja, idag måste man fira ordentligt när så många fyller år. Härlig tårta ni hade på ert kalas! *mums* Tasskramar!

    SvaraRadera