torsdag 18 augusti 2011

Lästips med bustips

Vi gillar när matte ligger och läser. Då kan man klotrampa lite på hennes mage, eller tvångsnosgosa just när hon kommit till något extra spännande avsnitt. Fast allra mest gillar vi förstås när hon läser någon bra bok om katter.


I flera års tid har matte lite då och då lånat en särskilt skojig kattbok från bibilioteket. Japp, den tål att läsas om igen! Helst skulle hon vilja köpa ett eget exemplar, men den verkar inte gå att få tag på. Boken heter "Aloysius Den röda katten" och är skriven av Ylva Wallström.


Vi tycker faktiskt väldans bra om den boken också. Massor med roliga bustips i den! (Som om det skulle behövas, muttrar matte...) Boken har vi faktiskt hittat som pdf-fil. Väl värd att läsa, men matte tjurar lite eftersom hon är gammaldags och vill hålla i sin bok.


Här finns länken till Aloysius Den röda katten, om det är någon som vill läsa den.


Liten Findus: Jag ska bli lika stor och lika busig som den där Aloysius, matte!

20 kommentarer:

  1. Sådär, nu har vi lagt in den som bokmärke, så ska vi läsa i lugn och ro senare, för den där Aloysius verkar ha en hel del värdefulla tips att ge. Jag är ju inte så bra på bus, tyvärr, så det området behöver förbättras.
    Och vilken förträffligt matte ni har som ligger och läser. Hur jag än försöker få matte till det, så går det inte. Hon vägrar. Hur ska jag då kunna trampa? Tur husse kommer om några dagar. Honom är det ordning på.

    SvaraRadera
  2. Tack för länken!!! lillie är redan helsåld på boken och funderar på om den inte finns att hitta begagnad. Hon tycker också att böcker skall vara av papper och gå att bläddra i. Och att stoppa i handväskan.
    nosgos å gottisar

    ps, som vanligt blir hon helt till sig när hon ser kattungar. Stollemänniska. Hoppas att hon kommer ihåg att hon brukade kalla Maurice för terroristen de första 1.5 åren. Vi vill nog inte ha några kattungar här...

    SvaraRadera
  3. Den finns på bokbörsen.se - i flera ex! Vi har precis beställt ett. :-))

    SvaraRadera
  4. Vi ska genast kolla, nya bustips behövs ju alltid! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Den finns på bokus också att beställa. Vad spinnande, den måste matte läsa för oss. Matte har även hittat den som talbok, säg till om nån vill ha en kopia så kan hon skicka den på en cd i mp3. Bustips är alltid välkomna, inte för att det direkt behövs nu med lillbrorsorna här hemma....
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Nämen guuud så söt Findus var som liten precis som våran Azrael! :D

    *nosbuff*

    SvaraRadera
  7. Tack för lästipset! Den finns att låna på biblioteket också. Jag har beställt den och får den till veckan. :)

    SvaraRadera
  8. Nu har vi också satt ett fint bokmärke på sidan, så vi kan läsa senare. Det där med bustips tycker vi låter lite spännande, eller Tindra gör det menar jag.

    SvaraRadera
  9. Tack för länken - jag blev så mycket piggare av att läsa om Aloysius. Och det var som att uppleva Maurice kattungedagar - fast vi hade inget fräs eller morr. Och Maurice var inte RIKTIGT lika busig *fniss. Jag har beställt boken (för jag vill också ha RIKTIGA böcker) från bokbörsen och jag har en känsla av att den kommer att bli en kär följeslagare!
    nosgos... uhmmm... puss&kram
    lillie

    SvaraRadera
  10. Tack för länken :)
    Bustips é bra!
    Matte har lagt ett bokmärke på sidan och ska läsa boken, hon ska ju till biblan imorrn och ska se om hon kan låna den, annars får hon läsa den på pyttedatorn i sängen.

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  11. Låter som en mycket bra bok. Ska genast be matte beställa en kopia till oss.

    SvaraRadera
  12. Alla - läs gärna boken i lugn och ro, så får ni garanterat en underhållande stund.

    lillie - tack för tipset om bokbörsen. Kände inte till den innan!

    Alice - tack för tipset. På bokus får jag tyvärr upp att den är "definitivt slut", om den inte finns i olika varianter förstås (talbok osv). Det skulle vara lite kul med att prova en talbok. Jag brukar vara väldigt inriktad på "pappersböcker" men det kan vara en omväxlande nyhet att prova något annat. Kan du inte skicka ett mail till stationskatterna@hotmail.se?

    SvaraRadera
  13. Tackar så hemskt mycket för lästipset !!
    Den har jag lagt till som favorit , så att jag kan läsa den sen ikväll.
    Vem vet man kanske kan få nått nytt bustips som man kan prova inatt ;-)

    SvaraRadera
  14. Jamar'n...Tasstack för länken/NosePûssar!

    SvaraRadera
  15. Till Alice!

    Jag skulle väldigt gärna ha den som talbok! Ta kontakt med mig på

    julia.stefansdotter@gmail.com

    så kan vi "prata" om hur vi löser det praktiska! Du lämnade ingen länk här i bloggen.

    Tack på förhand
    Hälsningar
    Julia

    SvaraRadera
  16. Jamarns tack för länken! Bustips mottages alltid tacksamt. :)

    Min favoritbuff när matte låg och läste böcker var att attackera bakom boken. Sticka in nosen på undersidan av boken och buffa till uppåt så boken far ur händerna på matte. Ingen bok - inget som hindrar intensivt gos.

    Bered er dock på lite illtjut av glädje om ni testar. Min matte brukade bli så glad att hon alltid skrek till lite.

    Av någon anledning läser matte mest ljudböcker nu för tiden. Visst är det konstigt. :)

    Ps hur är det med mattes hand nu med antibiotikatten?

    SvaraRadera
  17. Den verkar ju jamarbra, matte har också lagt in den som favorit. Fast hon föredrar att läsa böcker i bokform :-) så det blir nog att hon tassar rätt på den via något antikvarikatt på nätet.
    Tack så jamarmycket för tipset!
    Matte och jag önskar er alla en härlig helg med inget regn och mycket sol.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  18. nu har min människa sparat ner länken på sin dator så hon kan läsa den när det blir kallt och mörkt ute

    SvaraRadera
  19. Jamar oxå tack för länken. Ska oxå läsa den, mjau
    Jamarskul med nya tips.
    Matte har jamars många kattböcker.
    Hon köpte ytterligare en till, för några veckor sedan. Jamars att hon gillar allt som har med oss katter att göra.

    Tass Tass
    Ha en jamars trevlig helg

    SvaraRadera
  20. Bus kan man aldrig få för mycket av! Så e´re bara! ;-)
    Kurrelisvansvift från Bröderna Bus & busan ♥

    SvaraRadera