söndag 14 april 2013

Spinnande dag

Puh, vilken dag vi har haft - både skojiga och mindre skojiga händelser. Till det mindre lustiga hör, att matte hotade att skicka Findus till en uppfostringsanstalt för vanartade katter. Och allt detta bråk bara för att laxpajen var grundligt avsmakad?!

Till det som varit roligt räknas vår snälla besökare, Eva, matte till katten Alice. Det var en alltigenom sympatisk gäst som var en hejare på att klia, speciellt Rasmus kinder som hon blev så förtjust i. Dessutom hade hon med sig gottiga Dreamisar och andra sorters godis, som dock bara Rasmus har hunnit smaka än så länge. Vi andra brukar liksom inte ingå i den första välkomstkommittén. Fast vi har faktiskt varit framme alla tre. *stolta*


Jag gjorde faktiskt en stryka-kring-gästens-ben-dans. *mallig*

Men vi oroar oss lite för matte gästvänlighet. Vad tror ni hon gör, när vi får en sådan snäll människa på besök? Hon försöker bryta tänderna på henne! *skakar på morrisarna*

Livsfarligt bryta-tänderna-fika. Också känt som brownietårta med hallonmoussefyllning.

Matte: Hmm, får nog erkänna mig skyldig till tandfarligt fika, även om vi har alla tänder i behåll. Det var första gången jag provade detta recept, och tyvärr hade nog den som skrivit receptet i tidningen sniffat lite för länge på kattmyntan. Det saknades gradantal för ugnen, även om just den biten löste sig. Tårtan skulle också stå i frysen, och tas fram 30 minuter innan den ska serveras. 30 minuter blir nog bra om man vill bita av några plomber. Annars verkar 2-3 timmar vara ett bättre råd. Men tårtan var god... när den till slut gick att äta. :)

Tack så mycket för besöket! Vi hoppas att det blir av fler gånger.

8 kommentarer:

  1. Tårtan ser jättesmarrig ut :)
    Nu vet ni bättre till nästa gång, att den ska tas fram liiite tidigare ;-)
    Vi tror också att Findus bara ville försäkra sig att matte inte glömde nån viktig ingrediens i laxpajen och därför var hotet om uppfostringsanstalt lite å ta i...
    Roligt med gäster som är bra på att klia :)

    =^.^=

    Söndagsbuffar å en kram till matte från vår

    SvaraRadera
  2. Matte var också jamarmallig för att ni alla tre var framme och att hon fick gosa med både Isak och Rasmus.
    Sen måste vi jama att uppfostringsanstalt är lite orättvist, vi tycker Findus var en äkta gentlekatt som kontrollerade och godkände den goda laxpajen innan matte kom.
    Matte tyckte det var ett jamartrevligt besök och gör gärna om det.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Alltså, har er matte inte fattat NÅNTING? Mat som står framme på allmän plats är förstås allmän egendom också för ALLA som bor där!! Tror hon att hon har någon slags ensamrätt? MÖJLIGTVIS skulle Findus delat med sig litet till Rasmus och Isak också, det är min enda invändning.

    SvaraRadera
  4. Tycker Findus verkar väldigt väluppfostrad och säkerhetsinriktad. Tänk om laxpajen också varit tandfarlig! Det hade Findus upptäckt och varnat för direkt.

    SvaraRadera
  5. Håller med Kattson om att Findus verkar sköta säkerheten alldeles förträffligt bra! Kul med så fint besök!

    SvaraRadera
  6. Så kul att Alice matte hälsade på! Tårtan ser väldigt delikatt ut, och när man får anstränga sig lite för att få något, så smakar det ju ännu bättre :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
  7. Mums - den såg god ut ändå!

    Bakade den där andra kakan som jag fick recept på. Den gick definitivt hem kan jag lova.
    Vi tackar för detta!
    Härom dagen bakade jag en rulltårta men kände inte för att ha sylt så jag gjorde en moccasmörkräm i stället men jag hade inget kaffepulver så gå hällde jag i congac i stället. Hmmm, jag tog nog lite mycket för alla blev väldigt glada när de åt den och vips va den slut liksom. Alla tyckte jag skulle göra en ny till helgen... ... :-)

    SvaraRadera
  8. Ser mycket mumsigt ut och ibland blir det ju lite knas. Det vet vår Matte inte minst. :-)
    Men man måste ju prova nya saker juh.
    Tazz&Kram

    SvaraRadera