fredag 14 maj 2010

Avslöjad

Tassen i syltburken, fnissade matte när hon såg Rasmus ligga utsträckt på fönsterbrädan. Fast när vi kikar, så ser vi ingen syltburk. Bara en blomkruka. Människor är märkliga varelser.


Rasmus: Gäsp! Vilar mig lite, bara, matte. Avslöjad, jag? Tänkte väl inte putta omkring krukan heller...

... jag bara håller fast den. Det är nog allt säkrast, så att den liksom inte skuttar ner på golvet alldeles av sig själv! Det är faktiskt Bambi-gräs i den. Va? Heter det bambu? *muttrar*

11 kommentarer:

  1. haha, vilken tassans bra bild! ser inte alls skyldig ut....*kurr*

    SvaraRadera
  2. Maya - dumt att matte hade kameran framme. Det är alltid mycket svårare att jama sig ur saker när de finns på bild! ;) Då kan det hjälpa att lägga huvudet på sned och göra mitt speciella kvitterläte. Matte smälter! Kurr och burr tillbaka.

    SvaraRadera
  3. Äsch då, han håller ju bara fast den så den inte hoppar ner på golvet. Jag tycker faktiskt den förklaring låter väldigt trolig.

    SvaraRadera
  4. Du skulle väl hjälpa matte och kolla om det behövde vatten? Vaddå tassen i syltburken, tänk att de alltid ska tro det värsta. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Sippo - Bambi-gräs låter faktiskt som en väldigt skuttig blomma. Tänkte att den kunde behöva en fast tass. *hrm* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Dui och Deco - just det, jag kunde minsann känna med trampdynorna att jorden var alldeles snustorr. Skulle just jama till matte att Bambi behövde vatten, när matte började blixtra. Tasskramar.

    SvaraRadera
  7. JAg tycker man klart och tyudligt ser att krukan höll på att ramla i golvet. Tur att du höll iden!

    SvaraRadera
  8. Du är en mästare på att jama bort det där Rasmus.

    Tasshållare till krukan var kanonbra! Tror ja skall köra med de jamet jag med. Matte har ju köpt hem nya grönsaker till vårt fönster. Pelargoner som ser ut att behöva en fast tass så de inte faller i golvet :D

    SvaraRadera
  9. Kattson - visst var det tur att jag krokade tassen i krukan! Den kunde ju ha gått sönder, om den hoppat i golvet. *oskyldigt* Tassen!

    Nea - det är nog bäst du håller efter pelargonerna med en fast tass, så att de inte hittar på något bus!

    Ibland kan jag faktiskt vara riktigt duktig på att jama bort saker. *blygsamt* Men jag har fått träna mycket! Det är så konstigt. Det liksom bara HÄNDER en massa saker runtomkring mig. *oförstående* Isak och Findus - vad fnissar ni åt?
    Tasskram.

    SvaraRadera
  10. Här hemma är blommor strikt förbjudet område, ungefär som att vara på diskbänken, men att hålla en tass i krukorna är okej ;) Men oftast åker dom i backen lika fort som jag plockar upp dom! :)

    SvaraRadera
  11. Em - tänk att ni också har så´na där blommor, som liksom hoppar ner av sig själva! Undrar varför de gör det? *stora ögon* Kurr och burr.

    SvaraRadera