onsdag 6 april 2011

Tassistenterna

Vid den här tiden på året brukar människorna få inplastad post från sKATTeverket. En del kan bli lite stressade av det. Det blev matte i fjol. Då var det nämligen mycket förberedelser inför en tapetsering av två rum som upptog det mesta av hennes uppmärksamhet. När tapetseringen var klar, upptäckte hon ett kuvert till våra kollegor på sKATTeverket. Opostat. Deklarationen kom iväg en dag för sent. Matte grämde sig lite över att betala en förseningsavgift. Men vet ni vad? Snällisarna på sKATTemyndigheten tog inte ut någon avgift. Det var väl bra?


Rasmus: Tjoho! *klackspark*Inga böter. Då blir det väl mer pengar till kattgodis?


I år har matte bestämt sig för att vara ute i god tid. Självklart går det mycket fortare att deklarera om hon får hjälp av sina tassistenter!


Findus: Arkivkatten anmäler sig härmed för tjänstgöring. Kontrolluppgifterna ligger säkert i kartongen. Ingen kan smita medan jag vaktar! *zzz*

Isak: Självklart behöver matte datasupport.

Rasmus: Å' jag vaktar blanketterna! Tänk om de blåser ut genom fönstret? Bäst att ligga på dem.

13 kommentarer:

  1. Den där deklarationen kommer garanterat gå som en dans med så duktiga tassistenter! Vad duktig er matte var som lyckades fånga den tjusiga klacksparken med blixtapparaten.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Ni kunde ju öppna deklarationsbyrå med era samlade kunskaper. Tänk vad många pengar ni skulle tjäna då.

    SvaraRadera
  3. Vet ni vad? Min husse jobbar med sånt hela dagarna. Uppe i norra landet! Där det inte finns någon Gustav! Ska minsann visa honom vilken kraft han går miste om genom att inte hålla sig hemma, och jobba här i stället!

    SvaraRadera
  4. Kan ju inte bli bättre. Vilken fankattisk hjälp matte har! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Tänk vad vi katter måste hålla koll på våra två-beningar! Ni kollar er mamsen och vi kollar vår pappsen! Emellanåt får vi kollehålla koll på mamsen också! Vilka bestyr vi har! Tur att de har oss, eller hur?!
    *kurr, kurr*

    SvaraRadera
  6. Visst är vi duktiga som kan hjälpa våra tvåbeningar med deklarationerna.
    Hur skulle det gå utan oss, *funderar*
    Vi ska hjälpa matte här ngn dag, får se hur det går, mjau

    Tass
    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  7. Tur att er matte får hjälp av er sKATTeexperter :)
    Jag antar att jag åker på att hjälpa min matte oxå vad det lider :)

    SvaraRadera
  8. Vad hyggliga ni är som hjälper till och att skattesnubbarna var så snälla. :) Här slipper vi dessa skattesnubbar - som tur är! /Nosgos

    SvaraRadera
  9. Vad gjorde våra stackars vimsiga tvåbeningar om inte vi kattematiskt begåvade tassistenter var beredda att räcka dem hjälpande tassar!
    Hoppas ni får riklig dentislön för mödan.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  10. Vilken tur er matte har som har så duktiga tassistenter :-)

    SvaraRadera
  11. Vad bra att ni hjälper till där hemma. Jag behövde inte lyfta ett finger för att hjälpa matte med kattlarationen, den ordnade hon i ett nafs. Hade hon fått problem skulle jag så klart ha hjälpt till. Nu funderar hon på att köpa något till oss för sKATTeåtterbäringen, vi får väl se, det är långt till Juni.

    SvaraRadera
  12. Få inte panik! Wikki försvinner inte! Min blogg kommer bara att vara lite glapp ett tag p g a att Metro flyttar den till Wordpress. Jag vet inte när den kan börja bete sig normalt igen! Håll ut! Jag försvinner inte!
    Men innan jag kan få allt att fungera igen kan jag inte blogga. Är du snäll och hjälper mig att meddela detta till våra bloggvänner, så de inte tror att nåt annat KATTastrofalt hänt!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  13. haha Ja visst är ni hjälpsamma.
    Fniss

    SvaraRadera