tisdag 21 december 2010

Inte enligt reglerna

Isak: Det här är väl inte vår överenskommelse, matte?


Så här ska det gå till: du ska erbjuda mig lite mjukmat på en av våra speciella tallrikar. Jag ska nosa lite förstrött, försöka krafsa över maten med tassen och gå därifrån. Sedan ska du komma springande och erbjuda något annat gott istället, som dentisar.


Det är inte meningen att du ska ta fram en Mjautetra från kylen med bara lite kvar i, titta ned i den och tänka: "Jaja, Isak äter ju ändå inte det där." Och så bara lägga upp på fat åt Findus och Rasmus! *sårad* Visserligen bjöd du mig på dentisar direkt, men då ville jag inte ha! 


Matte, du får faktiskt lov att öppna en till Mjautetra. Lägg upp på fat åt mig med. Sådär, nu kan jag krafsa över maten  och nöjt gå därifrån med svansen stolt i vädret! *hihi*

10 kommentarer:

  1. hahaha
    Att de har så svårt att förstå.
    Man måste tjata och tjata...
    Nosbuff på er!

    SvaraRadera
  2. Det måste förstås vara oerhört sårande att inte få ett fat samtidigt som de andra. Vad TÄNKTE er matte på??

    SvaraRadera
  3. Stackars Isak. Jag förstår att du kände dig lite utanför. Hoppas du får något mer gott som plåster på såren.
    *uppmuntrartass*

    SvaraRadera
  4. Men stackars lille Isak! Tröstbuffar från oss!

    SvaraRadera
  5. *fniss* vilka idéer du har, precis som Smulan.
    Vi får i och för sig inte mjukmat så ofta (Smulan kräks bara av den) så matte kokar hellre fisk åt oss som vi mår bra av.
    MEN hon gör som du, krafsar lite, äter lite, krafsar lite till och går för att äta torrisar sen. Hon skulle bli lika sur som du om hon inte skulle få lite fisk.

    SvaraRadera
  6. Ja, alltså man kan ju inte bara frångå alla vettiga relger och rutiner.
    OCH dessutom bara några få dagar före jul ?!?!
    Nejj, det fungerar inte.
    Tazz från Ligan

    SvaraRadera
  7. Själv krafsar jag aldrig över någon mat utan ser till att rensa fatet varje gång. Men vi katter ÄR vanedjur och jag förstår verkligen att du sätter ner tassen när matte bryter rutinerna på det där ofina sättet.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  8. Naturligtvis ska du erbjudas samma mat som de andra! "chockade" Oavsett vad du vill göra med den. Matte har drabbats av julstress! Nosbuff

    SvaraRadera
  9. Men hur tänker matte? Det är väl DIN mat? Brukar du tala om för henne hur hon ska göra med sin mat? Skulle inte tro det.

    SvaraRadera
  10. Max och Måns - konstigt att det ska vara så svårt att förstå att ALLA måste få varsin tallrik. Tjata var det! Kurr och burr.

    Gustav - där gick det nog alldeles fel i tankeprocesserna. Fast hon har lärt sig nu att man måste bjuda alla. Även om man tackar nej!

    Sippo - jo, matte fick nog dåligt samvete, så det blev extra godis den kvällen. *tacksamtass*

    Molly och Grabbarna - tack, tack. Mjaa, lite synd var det allt om mig. Kurr och burr.

    Smulan och Amanda - mjaaa, vi katter vill gärna bestämma själv hur vi vill ha det. ;) Passar det inte just då krafsar vi över maten. Kurr och burr.

    Inkan - klart matte inte kan ändra på rutinerna hur som helst. *nickar instämmande* Vi har ju ett invant sätt att göra saker på, så det så. Tassen.

    Frasse - det var verkligen ofint gjort av matte. Nåjam, nu har hon lärt sig en läxa när jag jamade ifrån. Kurr och burr.

    Dui och Deco - ni har ju alldeles rätt. Undrar om det kan vara julstress? Nosbuffar.

    Kattson - man kan ju undra hur hon tänkte?! Detta får inte upprepas!

    SvaraRadera