måndag 31 januari 2011

KURRagömma

Ååå, vad skojigt vi hade idag på morgonen! Igår kväll vek matte bara bort ett litet hörn av överkastet och kröp ner i sängen. På andra halvan av sängen låg allt kvar - överkastet och en hoper extrakuddar, stora kvadratiska och långa cylinderkuddar. Och vet ni? Det går jättebra att leka KURRagömma då. Eller snarare en blandning av kurragömma och ta-katt. 


Rasmus och Findus turades om att gömma sig och jaga varandra. När matte tände lampan klockan fyra för att se vad som stod på, gjorde Findus en elegant dykning under cylinderkudden och skuttade vidare med stolt svansföring på andra sidan kudden. Mjausingen, vad kul!


Möjligen tyckte inte matte det. Hon påstod att det kändes som om sängen stod mitt i en jordbävnings epicentrum. Eller kanske att befinna sig på havet i full storm? Hur matte nu kan säga detta med någon större säkerhet, för oss veterligt har hon inte upplevt någotdera.


Findus: Vila lite nu, lillmissen, så kan vi leka ta-katt i morgon bitti också!

9 kommentarer:

  1. Jag måste jama att ni har en mer tålmodig matte än jag. Är tämligen säker på att det blivit utkastning och stängd dörr om det varit jag. Hon är väldans känslig för att bli störd klockan fyra. Ni är bara att gratulera till ert val av matte!

    SvaraRadera
  2. Det är typiskt för tvåbeningar att hitta på ruskiga saker bara för att få oss att tro att vi gjort nåt fel. Om man lämnar så mycket kul saker i sången är det ju som att inbjuda till roliga lekar. Och - matte skulle väl ändå vakna??

    SvaraRadera
  3. Att busa i sängen när matte ligger där är jamarskojsig och högst underskattat av matte :(
    Ni får se om det blir ÄNNU kuligare inatt ;-)

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Åh så skoj ni verkar ha haft det. Precis som Gustav så är min människa lite känslig mot lek och bus klockan fyra på morgonen. Men vid fem brukar vi jaga upp honom i alla fall.

    SvaraRadera
  5. hmm, det där låter ju jätteskojigt. *avis*

    SvaraRadera
  6. Kära missevänner, så gör jag: Mimmi oxå ibland, *FNISS* Det är så roligt att jaga mattes fötter under täcket, mjau.

    Vet ni vad, nu ÄNTLIGEN har vi uppdaterat våran blogg, med att berätta hur vi kom till våran snälla Matte.
    Det ska komma bilder på oss oxå under våra namn, MEN våran HD är en aning utlånad, så det kommer ngn annan kväll, lite bilder på oss där.

    Tassetass på er vänner

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  7. så kul! Synd att matte inte ville vara med! Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Katten vad ni är morgonpigga - varken jag eller matte är uppe och tassar klockan fyra på morgonen :-) Men det verkar jamarkul med KURRagömma!
    Jag är hemma igen från sjukhuset nu, så skönt att slippa sjukhuset. Ska försöka berätta mer i morgon.
    Vi hörs igen - matte och jag är så glada att vi har lärt känna er!
    Kramar och tassklappar från oss

    SvaraRadera
  9. Åh visst är det kul att hoppa o studsa i en säng fylld med fluffiga täcken o kuddar !
    Jag är ju ensam katt på täppan här , så jag brukar leka fånga mattes tår istället :)
    Inatt så försökte jag gräva till Kina i min kattlåda , men jag kom inte så långt innan det stod en purrken matte i dörren o sa att det där skulle jag lägga av med ögonaböj !!!
    Klockan 04:00 SKA man SOVA !!!
    Matte ska spara det där Myntasprayet ett tag säger hon , inte för att jag tror att jag någonsin kommer att gilla det ??!!
    Ha en busig tisdag grabbar :)

    SvaraRadera