fredag 28 januari 2011

Onödigheter

Först blev vi väldans glada när matte kom hem med sina storinköp igår. De största säckarna av Kungliga kaninen-torrisar, Oral och Light. Mums! Ett paket kattsand är helt okej, för vi vill ju ha det fräscht på lådan.


Sedan tog matte fram en bamsekartong, och då trodde vi att det var något spännande. Men milda makrill,  det visade sig  vara en ny snabeldrake. Jama om onödigheter! Matte försökte dribbla bort oss genom att påstå att det var en tyst modell, men vi vet inte om vi tror på det?


För att ytterligare förvärra ljudnivån, hade matte köpt en skruvdragare. Hon hävdade att hon behövde en, för hon hade både ont i handlederna och blåsa i handen efter att ha kämpat med skruvarna till köksbordet. Mera oljud, alltså.  Snart ger sig matte på soffkartongen. *suck*


Kapten Findus, alias Rödskägg: Hissa fiskbensflaggan, kattroser. Nu är det krig!

Må musebusar, dumma sillar och bullrande mattar darra i knävecken. Här kommer vår fiskbensflagga!  *trumvirvel*

piZap.com free online photo editor, fun photo effects


9 kommentarer:

  1. Förstår mig inte heller på varför dom 2-bentas saker måste låte en massa ??!!
    Idag efter mitt premiär bad så jagade matte mig med en Blåsmojj som blåste varmluft.
    Den morrade värre än den värsta Snabeldraken i hela världen (tror jag). Åh matte blev förvånad över att jag inte satt still ??!!
    Tjusig fiskbensflagga ni gjort !

    SvaraRadera
  2. Men jamarns vilka urdumma saker att komma hem med. Fast ni måste informera oss om den där snabeldraken verkligen var något tystare. I så fall ska jag be husse köpa en.

    Jättehäftig fiskbensflagga, en sån vill jag också ha när jag krigar mot husse...

    SvaraRadera
  3. Ny Snabledrake,usch! Och vi som var så glada för er skull att er var halshuggen så ni slapp eländet. Tänk att de tycker allt som låter mycket är bra, konstigt. Hoppas att ni fått en och annan bra kattong i alla fall. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Tänk att köpa en snabeldrake, när det finns så många VETTIGA saker att använda pengarna till?! Er matte behöver fortfarande en hel del undervisning när det gäller inköp. Gör en lista med okej saker, så hon vet till nästa gång.
    Riktigt tjusig flagga!

    SvaraRadera
  5. Men tar det aldrig slut? Säger som Gustav: tänk så många VETTIGA ssker det finns att använda pengarna till.

    SvaraRadera
  6. Vi förstår helt hur ni har det med snabeldraken. Matte hade en lite skit som inte lät så farligt, men för ngn dag sedan försvann den och ersattes med ett riktigt muskedunder. Matte påstod att den lilla inte hade tillräckligt bra sugkraft för att få bort all päls vi fäller på hennes mattor. Vilken dålig ursäkt, eller hur!

    SvaraRadera
  7. När jag ligger där under sängen eller soffan och håller tassarna för öronen i snabeldrakebullret är min enda tröst att matte påstår sig avsky draken lika mycket som jag. Men i nästa andetag kan hon säga saker som "någon måste offra sig och inte blir det du Frasse". Vilken fräckhet! Hussar och mattar ska vara glada att vi över huvud taget kan tänka oss att bo ihop med en snabeldrake!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  8. Glömde ju berömma flaggan - den kommer väl till pass i vårt korståg mot bullrande drakar och andra katt-ovänliga företeelser.
    Håll fiskbensfanan högt!
    Tassklappar

    SvaraRadera