söndag 14 februari 2010

Att saker bara kan försvinna?

Kattmagi! Alternativt uttryckt som: matte har inga bevis!

Imorse, när matte åt sin frukost, provade vi på lite team work.  Vi hade ju redan ätit vår frukost, plus lite smakbitar av hennes, så vi hade tid över för att ägna oss åt samarbetsövningar.

Jag (Findus) kom och la mig bredvid mattes plats på frukostbordet. Sedan började jag kurra, rulla runt och visa magen för att bli kliad. Matte började låta så där fånigt: lilla hjärtat, gosegubben och annat i samma stil. Då, snabbt som ögat, nappade jag till mig skinkskivan från mattes smörgås. Vis av tidigare erfarenhet hoppade jag raskt ner från bordet för att få behålla godbiten.

Matte blev lite förargad, men tyckte samtidigt att jag var så söt med skivan dinglande från gapet. Hon hämtade kameran, men när hon väl var tillbaka med den fanns inga bevis kvar. Inte minsta smula! Däremot var skinkskivan från den andra smörgåsen märkligt nog försvunnen. Rasmus stack som ett skållat troll in under soffan i vardagsrummet. Inte heller nu hade mattes reflexer en chans. Inga kort!

Nu tyckte matte så synd om Isak, som inte fått någon skinka. Så han fick en skiva, han med. Och så stod hon och vaktade medan han åt upp sin bit. Det gjorde vi med, fast av helt andra anledningar. *host*

Vi hörde matte jama om en överraskning i eftermiddag. Godsaker? Möjligen får hon ta kort då, om vi får något mumsigt. Till dess, till alla bloggkompisar önskar vi en mysig alla hjärtans dag!

9 kommentarer:

  1. Mjurr! Jag skrattar morrhåren av mig. Jag ser framför mig hur skinkorna bara springer iväg. Det gäller verkligen att vara snabb när man väl roffat åt sig lite gott om man vill ha det ifred.

    SvaraRadera
  2. Haha vad fiiint ;D Vilken rättvis matte!

    Igår kom jag på Lisen med hela huvudet nere i dippskålen! Smaskens va. Men sen fick jag lite dåligt samvete för att bara Lisen fått, så jag gav Golle lite med :$

    SvaraRadera
  3. Sippo - precis! Ska man få va´i fred med sitt byte måste man göra en rusch till nåt bra gömställe! *fniss* Skulle behövt en egen kamera. Mattes min var ganska skojsig. *mjauhaha* Nosbuff.

    Tina - hihi, det finns alltså andra kissar som gärna undersöker tvåbeningarnas godsaker? Bra jobbat, Lisen! Matte tyckte också att alla katter måste få smaka. Tass.

    SvaraRadera
  4. Snyggt jobbat! Föredömligt utfört!Kan se mattes min framför oss "fniss" Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Dui och Deco - vi tackar för berömmet! *tvinnar morrhåren* Matte blev helt hypofys! Öh, vi tror vi menar konfys? Nosbuff.

    SvaraRadera
  6. Haha det kallar jag teamwork på hög nivå! :)
    Bravo grabbar, Molle brukar göra en rätt upp och ned så sitter han vips i maten, ganska skut egentligen :)

    Nu är jag tillbaka i bloggsfären igen efter några dagar.

    Kram/Em

    SvaraRadera
  7. Em - tack, vi tyckte vi lyckades finta bort matte riktigt bra! Molle har nog också upptäckt att det brukar vara så intressanta saker för våra små nosar på tvåbeningarnas tallrikar?

    Vad roligt att du är tillbaka! Ibland vill man inte eller har inte tid att blogga, så är det bara. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. Jag säger bara: imponerande samarbete!

    SvaraRadera
  9. Kattson - vi blir bättre och bättre på att lura matte! Kurr.

    SvaraRadera