söndag 7 februari 2010

Hästens? Nej, tack!

Hästens sängar är inget för oss! Det är mycket, mycket mysigare med något litet, med kanter, så man kan snurra ihop sig ordentligt.

Matte tömde kattlådorna idag, skurade ur dem och bytte sand. Hela tiden övervakade vi processen noga, så att allt skulle gå rätt till. Matte jamade, att vi var lite för närgångna. *mutter* Kan väl inte rå för att hon är så klumpig, att hon höll på att snubbla på oss?

Bästa stunden är efter att lådorna rengjorts, men innan sanden har fyllts på. Det är så skönt att ligga och krumbukta i lådan!
Findus: Så här låg man ganska bra! Fast kanske skulle jag prova...

... att vrida lite på mig? Det var bättre, måste jag jama.

Kanske ska jag prova ändra ställning igen? Matte, tar du kort när jag ligger med magen i vädret? *mutter* Inget privatliv alls! *mutter*

Aaah, det här var bäst hittills! Hmm, pälsen blev aningens rufsig av allt krumbuktande. *tvätta*

Rasmus: Findus! Lådan är för stor! Jag kan inte ligga och snurra så där skönt i den som du gjorde! *sniff*

12 kommentarer:

  1. Det har vi faktiskt inte testat, ser riktigt skönt ut! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Dui och Deco - vi bara måste provligga lådorna jämt! Det är ju enda gången det går, liksom. Nosbuff.

    SvaraRadera
  3. Tass för att vi fick lite nya idéer! Vi ska minsann testa detta nästa gång! Ser ju helfestligt ut att rulla runt så där i lådan!
    Spinn lugnt!

    SvaraRadera
  4. Hm, såg jamarns kul ut det där. Husse sitter och mumlar om att ni är så söta att han vill kattnappa er! Spring för livet, jag håller honom så länge!

    SvaraRadera
  5. Fjutten - kul att kunna inspirera andra! Det är helskojsigt! Extra roligt är det, om matte står med kattsanden och väntar, väntar, väntar på att få hälla i den. Kurr och burr.

    Sippo - det är nästan lika kul som myntasnusande! Kattnappning? Tack för varningen, kompis. Alltså, vi vet att din husse är en utmärkt husse! *kurr* Men vi måste ta tass om vår matte. Nosbuff!

    SvaraRadera
  6. Zaga brukar oxå ligga i lådan fast då är det ju sand i förstås. Själv använder jag lådan för *ehum* andra ändamål

    SvaraRadera
  7. Maya - med sand i har vi faktiskt inte provat. Intressant. Fast utan sand är den oemotståndlig! Nästan lika bra att provsitta och provligga i som en kartong. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. *vift vift vift*
    Ni får starta tipsarsidan "KATTENS sängar". Skönt att de då inte behöver vara blårutiga...varför inte rödblommiga...
    Fnissvoff från Trassla

    SvaraRadera
  9. Tycker Trasslas idé om att skapa varumärket "KATTENS sängar" är nåt som ni borde utveckla. Tror ni kommer att tjäna kattiljoner på den!

    SvaraRadera
  10. Trassla - det var en jättesmartig idé! Nästa gång vi har ett konstnärligt ryck får vi börja skissa på KATTENS sängar. Naturligtvis får du royalties! Eller ska det vara Royal Canine? *fniss* Kurr och burr.

    Kattson - visst hade Trassla ett bra förslag? Tänk: kattiljoner... Många myntalinser räcker det till! Och så skulle vi förstås skänka kattiljoner till en massa katthem. *drömmer* Tassen!

    SvaraRadera
  11. *vift vift vift vift*
    (Ser ni? Extravift av glädje för att ni gillade min idé,,,)

    Det där Kungliga Kanin-maten har jag aldrig smakat.
    Ni får nog ge alla vinster till föräldralösa katter, Det skulle värma mitt hundliga hjärta!

    *skutt skutt skutt*

    Glaaaad Trasslavovve

    SvaraRadera
  12. Trassla - det visar verkligen vilken storsint och godhjärtad vovve du är! Vi skänker förstås vinsterna till DJURhem - katt, hund eller annan hemlösing kvittar egentligen. Alla behöver ju hjälp! Tass!

    SvaraRadera