torsdag 7 januari 2010

I huvudet på en katt


Idag har er kurr-espondent suttit och funderat i fönstret. Det finns så mycket konstigt som en katt måste tänka över.


Varför kan jag inte krypa under träkistan längre? Det gick ju jättelätt när jag var kattunge! 

Varför är det jämt de godaste blommorna som blir bruna och tråkiga? Kanske till och med vissnar?


Varför blir det inga roliga solkatter nu på vintern? Jag vill ju leka nu med! Och vart tar förresten röda pricken vägen när inte matte är hemma?


Men allra mest funderar jag över: Varför i mjausingen blir inte matte glad när vi har gjort ventilationshål i duschdraperiet? Nu behöver hon ju inte klaga på imman längre!

9 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt? och det allra konstigaste tycker vi är att matte och husse väldigt sällan uppskattar när man hjälper till..Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Väldigt viktiga frågor ni tar upp. Jag undrar själv över samma saker. Speciellt varför jag inte längre kommer in på ställen som jag gjorde som kattunge. *mutter*

    SvaraRadera
  3. Dui och Deco - förstår inte varför människor uppskattar allt vårt arbete i hemmet. Tycker det åtminstone borde leda till en extra ranson kattgodis. Tassen!

    Sippo - det är verkligen konstigt. Sakerna måste ha krympt. Man kan sitta länge och fundera på sånt.

    SvaraRadera
  4. Det var många filåsåfiska tankar. Sånt där fundrar aldrig tvåbeningar över tror jag. De bara stressar istället för att ta lärdom av oss katter.

    SvaraRadera
  5. Några av livets många mysterier. De där med att inte komma under saker som när man var kattunge har ja också undrat över. Varför gick det då och inte nu?

    SvaraRadera
  6. jadu,matte borde väl bli glad för ventilationshålen...eller???

    SvaraRadera
  7. Kattson - vår matte är precis sådan, stressar alldeles för mycket. Om inte vi lugnar ner henne förstås. Det funkar bra att kvickt som kattten hoppa upp i knät på henne när hon sätter sig ner. Det är bra att filåsåfera emellanåt, tror vi. Det borde tvåbeningar förstå.

    SvaraRadera
  8. Nea - det verkar som om en massa saker har en massa trollerier för sig. De har liksom krympt. Kartonger som man lätt som en plätt kunde snurra ihop sig i och ta sig en kattungelur i passar bara för tassarna numera. Skumt.

    SvaraRadera
  9. Murre och Pip - vi försöker alltid tänka på vår mattes bästa. Vi är så stolta över att vi kom på ventilationshålen. Matte förstår nog det fina så småningom.

    SvaraRadera